Udalak Labriteko pasabidearen egitura indartu eta egokituko du udan erabilgarri egoteko

Udalak Labriteko pasabidearen egitura indartu eta egokituko du udan erabilgarri egoteko
Udalak proiektua eta obra egin zutenen aseguru-etxeei erreklamatuko die pasabideko kalteek eragindako gastuak ordaintzea
Pasarela

 

Aurreikuspenen arabera, Labriteko pasabidea datorren udan egonen da erabilgarri. Iruñeko Udalak onetsi du pasabidearen egitura indartzeko eta egokitzeko lizitazio-espedientea, kontuan hartuta Udalak proiektuaren, zuzendaritza teknikoaren eta obra gauzatzearen erantzukizuna eskatzen zaien aldeen aseguru-etxeei eskatuko diela pasabidean izandako kalteek eta konponbideak ikertzeko prozesuak eragindako gastu guztiak, eta baita konponketa-gastuenak ere ordaintzeko.
Tokiko Gobernu Batzarrak egitura indartzeko eta egokitzeko gastua onetsi du, 593.717 euroan. Jarduketaren xedea da pasabidea berriz irekitzea, hura erabiltzeko eta martxan jartzeko moduan, baldintza horietan diseinatu eta gauzatu baitzen. Gauzatuko den proiektuak gaur egungo egitura eta estetika bera mantenduko ditu, eta zimenduak eta pasabidearen beste elementu batzuk sendotzearen alde eginen du, eta baita korrosioa urez kentzeko garbiketaren alde ere.
Aurreikuspenaren arabera, besteak beste, Jito Alai eta Media Luna eremuetan zimenduak mikrozementuz eta mikropilotez sendotuko dira, eta baita beste elementu batzuk, hala nola goiko eskudela, habe euskarriak eta luzetarako nerbioak. Halaber, egoera txarrean dauden xaflak sendotu eta/edo aldatuko dira, eta zoladura irristagaitz bat jarriko da, pasabidearen goiko xafla iragazgaizteko. Segurtasuna bermatzeko, dorre batzuk jarriko dira egiturari eusteko, lanak hasi arte eta egiten diren bitartean.
2010ean eraiki eta 2016az geroztik askatzeak izan dira zati batean
Espedientean jasotako udal-txostenak gogorarazten duenez, Labriteko pasabidea 2010ean eraiki zen, 2009ko martxoan onetsitako eraikuntza-proiektuarekin bat. Azpiegitura horren xedea da oinezko-lotura hobetzea hiriko Alde Zaharraren eta Bigarren Zabalgunearen artean. 2016ko otsailean, askatze partzialak jaso ziren hainbat xaflatan, eta ondorioz, orduan hasi ziren azpiegituraren benetako egoerari buruzko hainbat azterlan.
2019ko azaroan, Iruñeko Udalak Bide, Ubide eta Portuetako Ingeniarien Elkargoari agindu zion pasabidearen gaineko zuzeneko saiakuntzak egitea, ahalik eta zehaztasun handieneko diagnostikoa izateko pasabidearen egoerari buruz eta hura diseinatu eta exekutatu zen erabilera- eta zerbitzu-baldintzei eusteko gaitasunari buruz. Elkargoaren txostena 2020ko maiatzean entregatu zen, eta, horretan oinarrituta, dagokion egikaritze-proiektua idazteko eskatu zen. Proiektua gaur lizitatutako obretan gauzatuko da.
Egitura finkatu, xaflak kendu eta garbitu euskarria saneatzeko
Obra hasi baino lehen, Udalak zinbria bat jarriko du pasabidearen oinarrian, eta baita laguntza-dorreak ere, konponketa-lanetan egitura finkatzeko eta langileak taularen beheko aldera sartzeko. Aldez aurretiko lanetan ere, gaur egungo zoladura kenduko da, armazoiaren eta eskudelaren artean dauden goiko eta beheko xaflak barne.
Ondoren, dagoen oxidoa kenduko da, metalezko gainazalak uraz garbituz, presio altuko ura erabiliz, euskarria osasuntsu eta zimurtsu uzteko. Une horretan, taularen egoera ikuskatuko da, batez ere korapilo-xaflena, bai eta zubi-branken euskarri-kaxen barnealdearena ere, kamera baten bidez. Zubi-brankak konpontzeko, egituraren pisua euste-egiturara transmititzen dela ziurtatu beharko da.
Xaflak eta habeak jarriz indartzea eta korrosioaren kontrako tratamendua ematea
Hurrengo fasean, egitura sendotuko da, eta goiko, beheko eta luzetarako xaflak eta kanpoko habeak jarriko dira, alboko ezegonkortasun-arazoak saihesteko eta habe eramaile gisa behar bezala funtzionatzea lortzeko.
Konponketa-lanak amaitu ondoren, egitura metalikoa garbitzeko bigarren fasea eginen da, batez ere beheko taula, taula korrosioaren aurka babesteko tratamendua aplikatzeko. Taulan, irisgarriak ez diren hainbat tiradera diseinatu dira, non, soldadura eskasaren ondorioz, ura eta gatzuna sartu baitira, eta korrosioa sortu da, bai kanpoan, bai barruan. Xafla berriak korrosioaren aurka tratatuko dira, eta gordeko diren elementuak xafla berriak soldatu ondoren tratatuko dira.
Lanen azken faseetan, taula iragazgaiztu eta zoladura eginen da, karga dinamikoaren eta estatikoaren probak eginen dira eta eusteko egitura kenduko da.
Obrak egin bitartean, enpresa esleipendunak inguruan dagoen oinezkoen eta ibilgailuen zirkulazioa mantenduko du. Kontratua esleitzeko, eskaintza ekonomikoa 50 puntura arte baloratuko da, proposamen teknikoa 40 puntura arte, eta irizpide sozialak 10 puntura arte.

 

¿Te ha sido útil esta página?