IKT PILULAK
Hezkuntza-programa hau Navarro Villoslada Institutuko ikasleek abiatutakoa da, ikastetxean egindako ikaskuntza-zerbitzuko proiektu baten barnean, eta lehen saria jaso zuen Iruñeko Udalak 2020ko abenduan egindako ikaskuntza-zerbitzuko proiektuen lehiaketan.
Proiektu honen xedea da informatika-tresna errazak herritar guztien eskura jartzea eten digitalaren aurka borrokatzeko, IKT guztiak inoiz baino gehiago behar ditugun une honetan, ordenagailuan egunero egiten diren ekintzak bideotutorialen bidez modu errazean azalduta..
Bideoak gaika antolatuta daude, Drive, meet, mail, classroom, eta abar, eta horietara sartzeko linkez eta QR kodeez baliatu behar da.
- Bideotutorialetan sartzeko agiria 719.99 KB
Maleta periodikoa zure ikastetxean bisitan
Programa sortu berria, Nafarroako Unibertsitateko Natur Zientzietako museoarekin elkarlanean, Lehen Hezkuntzako 5. eta 6. mailako ikasleendako
Programaren helburua da zientzia,kimika zehazki, Lehen Hezkuntzako ikasleei hurbiltzea, modu atsegin eta ikusizko bidez, eta metodo zientifikoa esperimentatzea. Programan ordubeteko saio bat egiten da. Bi pertsonak 3 edo 4 esperimentu eginen dituzte, irakaslearen interesen edo ikasleen mailaren arabera.
Ikasleek talde txikitan antolaturik eta metodo zientifikoari jarraituta eginen dituzte esperientziak.
Jarduera 2020-2021eko ikasturtean eginen da, honako aldietan izan ezik: Abenduaren 1etik urtarrilaren 7ra eta apirilaren 15etik maiatzaren 31ra. Argibiderik jaso nahi izanez gero, Marta Revueltari (Nafarroako Unibertsitateko Zientzia Museoa) mezu bat idatzi. Tel.: 948425600/806640(luzapena) edo mrevuelta@unav.es.
Esperimentuak: |
Kontzeptuak |
Etxeko airbaga |
Materiaren egoera, erreakzio kimikoak, azido-basearen erreakzioak, masaren kontserbazioa. |
Izotz beroa |
Materia-aldaketak, beroa, esku-berogailu baten funtzionamendua, aldaketa fisikoak, erreakzio exotermikoak, energia. |
Aladinoren lanpara |
Materia-egoerak, erreakzio kimikoa, deskonposizioa, galkortasuna, erreakzio exotermikoak, energia. |
Elefanteen hortzetako pasta |
Materia-egoerak, erreakzio kimikoa, deskonposizioa, galkortasuna, erreakzio exotermikoak, energia, oxigenoa, errekuntza. |
Ukitu magikoa |
Gainazal-tentsioa, zergatik zenbait intsektu “ibil” daitezke uraren gainean? |
Elurra pixoihalean? |
Polimeroak, xurgapena, nola funtzionatzen du pixoihal batek? |
Koloreetako suak |
Su artifizialek zergatik ote dituzte kolore ezberdinak? Energia, argia, kolorea. |
Fenolftaleinaren mezu sekretuak |
pH-a, adierazleak, lurrunketa |
Lore magikoa |
pH-a, adierazleak, lurrunketa |
Burdinaren mezu sekretuak |
Erreakzio kimikoa |
Pitxer magikoa |
Erreakzio kimikoa, gasak, dentsitatea, su-triangelua, sugaia eta erregaia |
Hatz-marken errebelatua |
Egoera-aldaketak, sublimazioa |
informatika-boluntariotza
Hona programaren helburuak: Lehen Hezkuntzako ikasleen informatika-trebetasunak hobetzea, haien autonomia sustatzea -hala ikasteko nola informazioa erabiltzeko- eta haien sormena garatzea.
Jarduera boluntario batek emandako tutoretza-ordu bat da, non ikastetxeen arabera laguntza behar duten ikasleek jasoko baitute, informatika-gaitasunak hobetzeko. Bigarren Hezkuntzako eta Lanbide Heziketako ikasleek boluntario moduan parte har dezakete.
Programa urtarrilean hastea aurreikusi da.