1. Hasi
  2. Erakundea
  3. Historia

Historia

1970az geroztik

Gaur den egunean, Haur Eskolen Erakunde Autonomoa hamairu ikastetxek osatzen dute, non, guztira, 1.134 ikaspostu baitaude hiru urtetik beherako haurrendako.

Kopuru horietara iristea zaindarien, langileen eta gurasoen lanari esker lortu da, horiek guztiak lagundu baitiote Erakundeari sortu zenetik iragandako lau hamarkadetan barna.

Lehen urteak: 1970 – 1980

70eko hamarkadan, auzo-elkarteek udal-haurtzaindegiak sortzea proposatu zuten. Diputazioarekin eta Udalarekin luze negoziatu eta gero, hiriko hainbat auzotan bost haurtzaindegi sortzea lortu zuten, eta, aldi berean, Udalaren Haurtzaindegien Patronatua sortu zen horiek kudeatzeko.

Herritar talde batek –haur txikien guraso batzuek, haurtzaindegietako langileek, Italian prestakuntza jasoa zuen pedagogo bat eta auzo-elkarteetako kideek– gero udal-haurtzaindegiak izango zirenak sortzeko ildo pedagogikoaren aurreproiektu bat prestatu eta erredaktatu zuen. Aurreproiektu hori oinarrizko ideario moduan hartu zen, hala haurrekin egin beharreko lana nola zentroak antolatzeko modua zehazteko.

Hona aurreproiektuan jasotakoak:

  • Haurrak etengabe eta modu dinamikoan garatzen ari diren osotasun gisa hartzeko beharra, halako moduz non haurrek beren izaeran erabateko eragina izanen duen giza-testuinguru batean jarduten baitute. Haurrek jaiotzen diren unetik beretik hezkuntzarako eskubidea dutela defendatzen zuen, eta gizakiok geure historiaren subjektu egiteko tresnatzat hartzen zuen hezkuntza, pertsonak osatzen dituzten alderdi guztiak beregain hartuz: alderdi intelektualak, afektiboak, artistikoak eta sozialak.
  • Haurren bilakaera aztertzeak duen garrantzia, eta hezitzaileak ikasgelan egiten duen ikerketa-lanaren balioa. Haurren beharrak behatu eta entzutea garrantzitsu bilakatu zen, eta haurrek ikasteko eta inguratzen zituen errealitatea ezagutzeko duten moduari zor zaion errespetua ere.
  • Kudeaketa demokratikoa, gurasoek, langileek eta administrazioak egina, proposatzen zuen, eta lantaldea eskolako langile guztiek osatuta egotea ere. Helburuak bateratzeko eta, horrenbestez, haurren hazkuntza eta garapen hobea sustatzeko, haurtzaindegiaren eta familien arteko harremanei garrantzi handia ematen zion.
  • Eskoletako antolakuntza pedagogikoak ondoko alderdiak hartzen zituen kontuan, besteak beste: haurren, langileen eta haurtzaindegien ordutegiak, haurren banaketa sektoreka, sektore bakoitzak izan behar zuen hezitzaile kopurua eta lan pedagogikoa arloka antolatzeko modua (hizkuntza, plastika, zentzumak, psikomotrizitatea eta dinamika).

1980 - 2000

Aipatutako aurreproiektu horretatik abiatuta, eta beharrezko antolakuntza amaitu ondoren, 1979ko azaroan jarri ziren martxan Iruñeko Udal Haurtzaindegiak. Gero, 1982. urtean, Iruñeko Udaleko Haur Eskolak izena hartu zuten. 1986. urtean, Reggio Emiliako Haur Eskolekin eta haren sortzaile Loris Malaguzzirekin harremanetan jarri ziren; haur-eskola horien hezkuntza filosofiak eragin handia izan zuen hurrengo urteetako hezkuntza praktikan.

1996. urtetik aurrera, Iruñeko Udaleko Haur Eskolen Erakunde Autonomoa hasi zen eskolak kudeatzen, eta hezitzaileak, ordura arte lan-kontratuko langileak zirenak, funtzionarioak izatera pasa ziren.

2000tik gaur egun arte

1999tik 2011ra bost haur-eskola berri sortu dira: Mendillorri, Hello Rochapea, Hello Azpilagaña, José María Huarte eta Hello Buztintxuri. Horrez gain, Izartegi eta Fuerte el Príncipe-Printzearen Harresi haur-eskolak handitu egin dira. Horri guztiari esker, eskainitako ikaspostuen kopurua bikoiztu da.

2005ean, Hello Rochapea eta Mendillorri haur-eskolek EFQM Brontzezko Zigilua lortu zuten, Iruñeko gizarteari ematen dioten zerbitzuaren kalitatea aitortuta.


Haur Eskolen erakunde autonomoarekin harremanetan jartzeko

948 420 098

Udala adi duzu

010

948 420 100
Iruñeaz kanpotik edo sakelako telefonotik deitzeko